Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, składający się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej. Został on stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej. Jego zadaniem jest służyć wszystkim zainteresowanym zapewniając im łatwy dostęp do ważnych informacji publicznych.
Na jego stronach znajdziecie Państwo między innymi informacje dotyczące:
• organów władzy samorządowej - osób sprawujących w nich funkcje, ich zadań i kompetencji,
• podjętych uchwał i zarządzeń,
• jednostek pomocniczych oraz organizacyjnych ,
• ogłoszonych przetargów,
• oświadczeń majątkowych,
• statutów, ogłoszeń, komunikatów i obwieszczeń.
Objaśnienie skrótów używanych w Biuletynie Informacji Publicznej:
BIP - Biuletyn Informacji Publicznej,
Dz.U. - Dziennik Ustaw,
ePUAP - elektroniczna platforma usług administracji publicznej,
ESP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza,
JST - Jednostka samorządu terytorialnego - gmina,
Kpa - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23),
Numer JST - numer jednostki samorządu terytorialnego z systemu TERYT (identyfikator podziału terytorialnego).
Instrukcja korzystania ze strony podmiotowej BIP.
- W lewej części ekranu znajduje się menu podmiotowe i przedmiotowe, to jest wykaz grup tematycznych, w których zestawione są informacje publiczne udostępnione w BIP.
- W prawej górnej części ekranu znajduje się moduł wyszukujący, czyli element oprogramowania serwera umożliwiający znalezienie stron BIP, zawierających wyrażenie poszukiwane przez odwiedzającego BIP.
- Wizualizacja podmiotowej strony BIP jest zintegrowana z mechanizmami baz danych, czyli elementami oprogramowania serwera, pozwalającymi na gromadzenie, porządkowanie, aktualizowanie i udostępnianie informacji publicznych w BIP.
- Dostęp do informacji publicznych udostępnionych w BIP jest również możliwy poprzez stronę główną BIP posiadającą adres URL - www.bip.gov.pl
- W przypadku awarii serwera podmiotowej strony BIP, odwiedzający jest informowany o chwilowym zablokowaniu połączeń z tą stroną.
- Ilekroć w niniejszej instrukcji stosuje się określenie - ”ustawa”, mowa jest o ustawie o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2015 r. poz. 2058).
- Niniejsza instrukcja dotyczy podmiotowych stron Biuletynu Informacji Publicznej, na których udostępnia się informacje publiczne, utworzone, utrzymywane i aktualizowane przez ”Podmiot” zobowiązany do tego ustawą.
- ”Podmiot” oznacza dysponenta niniejszej Podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej, czyli Urzędu Gminy Miejsce Piastowe.
-
W przypadku wyłączenia jawności informacji publicznej, w Biuletynie Informacji Publicznej podaje się zakres wyłączenia, podstawę prawną wyłączenia jawności oraz wskazuje się organ lub osobę, które dokonały wyłączenia, a w przypadku jeżeli ograniczenie nastąpiło ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy - podmiot, w interesie którego dokonano wyłączenia jawności.
Każda osoba przekazująca materiały do publikacji w BIP (dotyczy równiez modyfikacji i aktualizacji informacji już udostępnionych), powinna odnotować ten fakt w prowadzonym do tego celu rejestrze. Rejestr jest dostępny w siedzibie Urzędu Gminy Miejsce Piastowe , przy ul. Dukielska 14 pok. 012. Materiały dostarczone do publikacji w BIP, aby zostały opublikowane w dniu doręczenia powinny zostać przekazane najpóźniej do godz 13:00. Należy również pamiętać, że oryginały dokumentów przekazanych do publikacji w BIP przechowywane są w komórce organizacyjnej, która je wytworzyła.
Wyjaśnienia dotyczące odnośników BIP:
- ”Redakcja” - zawiera dane określające tożsamość osoby lub osób, które obsługują Biuletyn Informacji Publicznej - są to wyznaczeni pracownicy Podmiotu.
- Logo BIP czyli link na ”www.bip.gov.pl” - pozwala na otwarcie w nowym oknie przeglądarki internetowej strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej. Strona główna BIP zawiera wykaz Podmiotów, obowiązanych zgodnie z ustawą do udostępniania informacji publicznej wraz z odnośnikami umożliwiającymi połączenie z ich stronami.
- Statystyki - zawiera szczegółowe informacje na temat oglądalności poszczególnych podstron menu przedmiotowego, z uwzględnieniem procentowym odwiedzin ogółem, odwiedzin wśród kategorii i odwiedzin wśród wiadomości.
- Mapa Strony - zawiera schemat budowy menu przedmiotowego.
-
Rejestr Zmian - zawiera informacje dotyczące wprowadzanych zmian na stronach tzn. datę zmiany, w którym katalogu menu przedmiotowego dokonano zmiany i jakiego rodzaju jest to zmiana. Rejestr umożliwia przeszukiwanie zmian dokonanych w określonych dniach oraz ich sortowanie.